AGILITAT: DEL CAMP BASE 4 AL CAMP BASE 5

Podem definir l’agilitat com la capacitat per executar moviments no cíclics, és a dir, en diferents direccions i sentits, de la manera més ràpida i precisa possible.

QUÈ LA DETERMINA?

Aquesta capacitat ve determinada per diferents factors psicomotrius i per diferents qualitats físiques.
Factors psicomotrius: coordinació i equilibri.
Qualitats físiques: velocitat i flexibilitat.
La perfecta combinació de totes aquestes qualitats ens permet posseir una bona agilitat.

La velocitat ens permet realitzar els moviments d’una manera ràpida.

La flexibilitat ens proporciona una major amplitud en els moviments (això afavoreix la realització de l’exercici).

L’equilibri és necessari per controlar el nostre cos en postures no habituals i arriscades.

La coordinació és l’encarregada de regular el funcionament del nostre aparell locomotor a través del sistema nerviós.

QUI LA TREBALLA?

– la gimnàstica artística, tant masculina com femenina

– l’atletisme (sobretot en la modalitat de salts)

– els salts de trampolí de piscina – la gimnàstica rítmica– l’hoquei sobre patins (sobretot el porter)

– l’escalada

– esports com el futbol, bàsquet i rugbi

 

COM POTS MILLORAR-LA?

A grans trets, podem dir que els exercicis s’han de fer el més ràpid possible. Les qualitats més difícils cal tractar-les aïlladament i, sobretot, cal donar importància a l’equilibri i a la coordinació.

Pel que fa a la flexibilitat una major amplitud en els moviments de les diferents articulacions et permetrà una execució correcta, tant tècnicament com estètica.

COM EVOLUCIONA?

És convenient treballar l’agilitat a partir dels 6 anys, ja que el desenvolupament del sistema nerviós i de l’aparell motor així ho aconsellen.

Posteriorment, en l’etapa de la pubertat, hi ha un retrocés degut al creixement de tot l’organisme; però a l’adolescència podem tornar a desenvolupar l’agilitat més o menys fins als 25 anys. A partir d’aquesta edat es comença a ser, cada dia, una mica menys àgil.

Anuncis

Handbol

pilota1

Durant aquest trimestre els alumnes de 5è estan treballant l’handol, dins del pla de promoció d’esports que organitza l’Ajuntament. La Judith i en Roger són els monitors que tindrem durant les 8 sessions que dura aquest pla. Quan s’acabin les sessions farem una cloenda on ens trobarem amb altres escoles que hagin escollit aquest pla, allà demostrarem tot el que hem après.

Així treballem en el plà de promoció d’handbol… Cliqueu a la imatge!

RESISTÈNCIA: DEL CAMP BASE 3 AL CAMP BASE 4

Resistència

És la capacitat de fer un esforç durant un període de temps molt gran.
Tipus de resistència

  • Resistència aeròbica. Fer exercici durant molta estona a una intensitat moderada. Hi ha un equilibri entre el suministrament i el consum d’oxigen. Exemple: footing, aeròbic…
  • Resistència anaeròbica: Capacitat de suportar un esforç d’intensitat gran durant el màxim temps possible amb deute d’oxigen. Pot ser:
  • Resistència anaeròbica alàctica: Es produeix sense oxigen. No hi ha formació d’àcid làctic.
  • Resistència anaeròbica làctica: Es produeix sense oxigen i es forma àcid làctic.